19.9.10

Mary Katrantzou spring 2011 = Sublime!




Estoy impresionada con la colección primavera 2011 de Mary Katrantzou
Los estampados surrealistas, los cortes simétricos y estilizados, la perfecta composición de colores, y los accesorios y telas que le dan dimensión a las prendas,nos hacen sentir como si por un momento fuésemos capaces de adentrarnos en los lujosos estampados de las telas.

Me encanta que un diseñador pueda abstraer un concepto o idea para plasmarlo en prendas apantallantes y sobre todo usables! Y creo que Mary Katrantzou lo logro a la perfección, con un concepto integral, bien expresado y classy!

En lo personal esta colección me dejo con muy buen sabor de boca, con esa sensación de poder decir, "Realmente no lo he visto todo"
---
Im amazed by the new Mary Katrantzou's spring 2011 collection!
The surreal prints, the symmetric and stylized cuts, the perfect color composition, and the accesories and fabric that give the clothes dimension, make us feel as if for a second we could enter the garment itself.
I love it when a designer is able of abstracting a concept or idea to translate it into stunning, yet wearable pieces, and I think Mary Katrantzou achieved this perfectly by creating a very integral, well expressed and classy concept!
Personally, this collection left me with a really good taste, with that feeling of being able to say "I still haven't seen it all"


3 comentarios:

  1. Wow - I've never heard of this designer before. Some of the prints and shapes really remind me of McQueen in a strange way. I love it!

    xo Marissa
    (The Well-Appointed Catwalk)

    ResponderEliminar
  2. wow! this is so cute and elegant at the same time! im lovin it!!

    ResponderEliminar
  3. I loved, loved, loved this collection! I agree, the prints are surreal and create dimensions within itself. Especially loving the lampshade -esque skirts. (Found your blog via ifb and sent you a request ;) )

    ResponderEliminar

Share the love!